Kickboksen algemeen


Met de wekelijkse lessen van Fit for Work Cardio Kickboksen laten de deelnemers zien dat ze strijdlustig zijn en uithoudingsvermogen hebben. Ze leren beter te presteren individueel en in teamverband. Het uitoefenen en onderhouden van sport zorgt ervoor dat je fit, actief en gezond bent.

Kickboksen voor dames en kinderen

Kickboxen is een goede sport om fit mee te worden. De nadruk ligt op het fit-gedeelte liggen en niet zozeer op het sparringsgedeelte. Naast fitter worden, zullen vrouwen de juiste trap- en stoottechnieken aangeleerd krijgen.
Bij kinderen hebben de kickboxlessen, afhankelijk van de leeftijd, een iets speelsere vorm. Zij beginnen de opwarming met een spelvorm, of sluiten de les af met een spelvorm. Ook zij leren de juiste technieken, terwijl zij tegelijkertijd aan hun conditie werken.

Fitness voor vrouwen

Een uurtje fitnessen voor vrouwen, zonder machines en alleen met het eigen lichaamsgewicht of losse gewichten, resistance cords/CXWORKS cords enzovoorts. Het doel van deze oefeningen is de algehele conditie en fitheid van de vrouwen op laagdrempelige wijze te verbeteren, zonder dat zij in een sportschool en tussen de mannen moeten trainen of door een man worden begeleid. Doordat er geen apparaten en machines aan te pas komen, wordt het makkelijker om oefeningen te doen.

Weerbaarheidstraining voor kinderen

Deze training is nuttig voor kinderen die wat minder assertief zijn of worden gepest. De cursus weerbaarheid bestaat uit 6 lessen van ongeveer één uur en kan gegeven worden aan groepen kinderen vanaf acht jaar. De cursus biedt veel oefensituaties aan op het gebied van mentale, verbale en fysieke weerbaarheid. Na het doorlopen van de cursus zijn er diploma’s voor de deelnemende kinderen.

Zelfverdediging


Zelfverdediging voor vrouwen

Voor vrouwen die bezorgd zijn om hun persoonlijke veiligheid op straat zijn de lessen zelfverdediging een goede oplossing. Naast het opbouwen van weerbaarheid, verbeteren deze oefeningen de algehele conditie en fitheid.

Zelfverdediging voor kinderen / jongeren

In de zelfverdedigingslessen voor jongeren leren jongeren naast zelfverdedigingstechnieken hoe ze zich assertief kunnen opstellen, hoe een sterke non-verbale houding aan te nemen, en hoe hun grenzen aan te geven en hun emoties een plek te geven en onder controle te houden.

Zelfverdediging voor senioren

Er is veel zinloos geweld en agressiviteit. Ouderen zijn vaak de dupe van (huiselijk) geweld en voelen zich niet sterk genoeg om vrij op straat te bewegen.
Tijdens de zelfverdedigingslessen leren de deelnemers met zo weinig mogelijk kracht maar met eenvoudige en effectieve technieken zichzelf te weren tegen bijvoorbeeld verwurgingen, grepen, dreigingen, aanvallen met een mes of ander wapen.

Danstherapie

In deze hectische tijden wordt er van ons verwacht dat we binnen een kort tijdsbestel zoveel mogelijk presteren. Bewust en onbewust luistert worden of laten we ons snel beïnvloeden door onze omgeving en door de media.

Werk en sociale druk zorgen voor spanningen en stress in ons lichaam. Mensen kampen te vaak met lichamelijke, psychische en emotionele klachten wat zich uit in depressie.
Dans- en bewegingstherapie is wordt effectief ingezet bij deze klachten en is een beproefde methode ter voorkoming van allerlei klachten.
Onder begeleiding van muziek leer je zicht te krijgen op het eigen gedrag, positieve en negatieve gevoelens, en de eigen lichaamssignalen.

Bewustwording , authenticiteit en integriteit zijn de kernthema’s in de lessen. Door eigen grenzen te leren kennen en aan te geven leer je jezelf en de ander te respecteren.
In de les zijn de groepssfeer en het samenzijn grootste belang. Doordat de deelnemer zich in de ander herkent en de wil heeft met de ander te verbinden, kunnen we spreken van fysieke en mentale groei die zorgt voor persoonlijke- en groepsverrijking.
Danservaring is niet vereist.